dinsdag 4 september 2012

Kan Leo Kanner?

Woudkracht ligt even stil, mocht je je hebben afgevraagd of we daar inmiddels al wat verder mee staan...

Er is wat nieuws op til!




Ik schreef vorige week een mail aan de directeur van het Leo Kannercollege in Leiden. Met wie ik vorig jaar al tweemaal contact had.

Of hij niet het concept van zijn (ook havo/vwo-)school zou willen komen toelichten voor een publiek van ouders en belanghebbenden hier, lees het regionale voortgezet-onderwijs-veld. Met juristen erbij, voegde ik er stoer aan toe, die ons dan zouden "kunnen assiste-ren bij het afdwingen van ons recht op passend onderwijs"...

Je gelooft het niet, maar ik had al gelijk dezelfde dag (afgelopen vrijdag) reactie binnen! Vanuit Leiden inderdaad: daar willen ze heel graag hun filosofie en opzet voor ons uit de doeken doen. Maar ook vanuit het SWV Rivierenland, de verenigde scholen voortgezet, zeg maar. Die had ik uiteraard cc van mijn mail gestuurd. Dat ze de zaak heel erg au sé-rieux nemen! En hem nog deze week ter bespreking zullen voorleggen aan het bestuur van het verband...

Dat geeft natuurlijk geweldig veel energie! Zou het lukken, de oprichting van een Leo Kan-nerschool of -cel, hier in de regio? (Geloof me, het is beschamend hoezeer "Utrecht en omstreken" tekort schiet in het aanbieden van ernstig perspectief aan hoogfunctionerende internaliserende auti-kinderen, met name met een havo/vwo-profiel. Eén grote blinde vlek op elke onderwijskaart, telkens weer!...)

Ik heb dus, bijkomend, vandaag contact opgenomen met de directeur van Golo's Pi-school, om te kijken in welke mate zij (praktische) medestanders voor ons kunnen zijn: bij het organiseren van dingen, uitnodigen en bijeenbrengen van mensen, en misschien toch ook aanbieden van oplossingen binnen de eigen Entrea-groep...

Ik heb advocaten aangeschreven: Peter de Lange (die ooit Laura Dekker met succes verdedigde), Peggy Lesquillier (niet onbekend in thuisonderwijsland en in de wereld van hooggevoelige nieuwetijdskinderen), het kantoor Jurg in Zeist, meester Jacques Dijkgraaf uit Den Haag, die ik allen (eind vorig schooljaar al, vlak voor de vakantie nog) vond via de website van de  NVOR, Nederlandse Vereniging voor Onderwijs Recht...

Wat ben ik benieuwd! Wie zal reageren? Wat zal hieruit groeien?

Duimen s.v.p.! Kaarsen branden! Bidden!

Want het is echt reusachtig, hoor, wat je nu allemaal voelt. Help ons op de grond te blij-ven, help het mee wortel schieten, aarzel niet om namen door te geven of bijkomende hulp, alvast ontzettend veel dank!



1 opmerking:

  1. Wauw ! Goed van je ! Ik ga kaarsen branden, duimen, mensen proberen enthousiast te krijgen.
    Want ik ben het helemaal met je eens !
    Zo'n blinde vlek, waarom is er niets voor hen?!
    Zoveel talent... zo veel te ontwikkelen en te bereiken.
    Wat zou het geweldig zijn...
    Of nee, ik zeg het verkeerd ! Het gaat lukken !!! Zet hem op.

    BeantwoordenVerwijderen