maandag 10 september 2012

Mystery revealed?

Bij thuiskomst van school, toch nog wat meer details gevraagd. Kreeg deze antwoorden:


Zwart-blauwe landschap:
je zag rotsen, 't was een soort kloof, 't was donker, nacht, een beetje zoals in die poke-monfilm met Lucario, ik probeerde vooruit te lopen, toen liep ik het landschap dieper in, ik probeerde stil te staan, dat lukte ook, ik ging naar links en zag rotsen aan mijn rechter-kant, daar ging ik achter, toen ik erachter was, deden mijn ogen pijn, ik deed ze weer open, en dacht: wat was dat nu??...

Goudgele bol:
ik probeerde het opnieuw, drukte (zacht) tegen mijn ogen en... zag nu een zwart land-schap, met daarin een goudgele bol, die spuwde een soort vuur, waaruit weer een goud-gele bol kwam, die ook weer vuruspuwde, en daaruit kwam opnieuw een goudgele bol voort, en die spuwde weer vuur enzovoort enzovoort, zo wel 6 keer - toen deden mijn ogen pijn en ik deed ze weer open

Goudgele cirkel:
met mijn ogen ogen zag ik nu IN de kamer, voor de deur, een goudgele cirkel, die was daar echt aanwezig, een paar seconden later zag ik in het midden van de cirkel een wit-zilver licht, en dan ploeps was alles plots verdwenen

Nog meer beelden:
ik ging naar beneden, alleen, en ging zitten op de bank, deed weer mijn ogen dicht en drukte zachtjes om het nog eens te proberen...
ik zag een vorm, eerst niet heel vast, maar hij werd steeds vaster, en toen was het een bruine beer die zijn mond opendeed, en aan de andere kant was er een soort wolf, een blauw-grijzige wolf, en nog een gedaante, niet heel vast, toen verdween alles weer...
de achtergrond bleef zwart, en ik zag een poes, een dikke poes met een blij gezicht, beetje oranje, en in weerspiegeling daarvan (neus tegen neus, elkaars spiegelbeeld) zag ik precies dezelfde poes maar dan in het zwart...
en toen begonnen de randen van dat zwarte oppervlak grijs te worden en alles ging draaien (soort grijze kader die alsmaar draaide...)
mijn ogen deden pijn en ik deed ze weer open

Steeds bij het open doen van mijn ogen, leek het alsof ik een beetje vager zag... Ik wou het niet meer opnieuw doen, omdat ik bang was dat ik dan misschien blind zou worden...

Ik speelde ook met de gedachte, eerder die ochtend al, om een nieuw verhaal te gaan maken, maar het was geen goed verhaal, hoor: de wereld was gemaakt uit 4 elementen (bos, lucht,...), het ging over kinderen die ontdekten dat de ene in een beer kon verande-ren, de andere in een arend, en weer een andere in een wolf, en ze moesten het opnemen tegen een soort trollen... en meer wist ik nog niet, heel slecht verhaal, vreselijk!...



3 opmerkingen:

  1. Goh, ik kan me voorstellen dat Golo er een beetje angstig van werd. Mij lijkt het verhaal eigenlijk wel heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, hij werd er niet angstig van. Was wel onder de indruk en wil nu graag weten wat er eigenlijk precies gebeurde...

    BeantwoordenVerwijderen