zaterdag 8 september 2012

Helder dromen?

Vanmorgen vroeg, telefoon van bij papa:


- Mama, er is iets gebeurd, iets heel merkwaardigs, weet je wat er gebeurd is?
- Nee, ik weet het niet Golo, vertel!
- Iets heel vreemds!... Ik werd daarnet wakker, nou ja, ik lag al even wakker... en toen had ik zo'n pijn! Ik drukte op mijn ogen, ik wreef over mijn slaap, mijn voorhoofd...
- Ja...
- En toen zag ik plots een blauw-zwart rotsachtig landschap, en ik wàs daar, ik kon be-wegen, vooruit en achteruit!... Maar het deed erg pijn om dat te zien... ik wreef weer over mijn voorhoofd, en zag toen een heel ander landschap... en het deed weer heel erge pijn, en ik wreef weer, en toen was ik in een derde landschap!... Maar het deed heel veel pijn...


Een heldere droom? Nee, want dat is wanneer de dromer tijdens het dromen weet dat ie droomt.

Is het dan een OBE, "Out of Body Experience"? Daar lijkt het in elk geval sterk op! (=Uittreding!...)

Iemand nog een ander idee?

Heb in elk geval al, snel, een artikel gevonden over OBE's en migraine...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten