maandag 12 december 2011

Groot kinderdictee



Meester Jaap vertelt.
"Toen ik vanmorgen op mijn krakkemikkige ijzeren ros naar school kroste, prakkizeerde ik over het dictee dat ik vandaag zou geven, waarbij ik zocht naar originele gramatikale instinkertjes waarvan bij sommige kinderen onmiddelijk de nekharen regt overijnt gaan staan. 
Anderen foezelen door stiekem af te kijken, terwijl ik altijd de potenschjele klanten voor onvoldoendes vooraf traceer, zodat ze typische dicteewoorden als: bibliotheekaris en wcbrillenverkoper, kunnen repeteren op een aviertje.
Vroeger waren er van die bijdehante kinderen die wekenlang trainden en zo op effisjente en profesjonnele wijze mijn kurijeuze zinnen foutloos doorstonden en daarna triomfantelijk melden, dat ze fijloos alle valstrikken hadden omzijld."


Haal jij er de fouten die Golo nog maakte uit? Voor eventuele hulp, klik op het filmpje in het Jeugdjournaal!...


Niet slecht voor iemand in groep 7, toch?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten