zaterdag 11 mei 2013

Weg uit verstand (2)

Ontdek ik vanavond, in terugkerende volgorde, een kerk, een orgel, een jong bevlogen organist, een (in protestants Nederland geliefd) lied, een professor in de zorgethiek (naar wiens oratie aan de UvH ik graag ga luisteren, zo rond m'n verjaardag), en - alweer (daar begon het allemaal mee) - een boek over dementie (dat ik dank aan Krista Mirjam Dijkerman die het vermeldde in haar radiopraat-je, twee weken terug...)!

Wat ons allen allemaal nu al inspireren kan, en mijzelf misschien ooit nog 'n wel keer tot het schrijven van een gelijkaardig boekje (ook bij Elikser uitgegeven?...) op basis van mijn eigen ervaringen in de afgelopen jaren - vele wegen leiden tot hetzelfde inzicht!


"... dat in de diepte, 
op de plaats van verwerping en ontkenning, 
het goede leven weer op gang komt..."


Luister naar het mooie orgelfragment! (En dan nog eens naar het lied!...)

Lees de bladzijden van het inkijkexemplaar op bol.com!

(Je hoeft heus niet te wachten tot ik mijn boekje klaar heb...)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten