donderdag 13 oktober 2011

Wild van Nuna!

Helemaal enthousiast! Helemaal blij! Van en om de Nuna 3! (Die hij zag op school, in een les Naut, vermoed ik...) Wat 'n snelheid! Wat 'n techniek! Maar vooral: dat er mensen zijn die zoeken naar wat goéd is voor de natuur!! 
En dan nog wel in Nederland!! Aan de TU Delft! Al vier keer winnaar van de World Solar Challenge, dwars door de outback, in Australië!!! En hij toont me een foto op het internet.




Vlak voor schoolvertrek, vanmorgen. En dat werkte aanstekelijk! Want ik ontdekte... dat ook nog Twente meedoet aan de Challenge dit jaar (al sinds 2005 probeert de UT de TU daar naar de kroon te steken...) Wordt spannend! 
En... dat RTL dagelijks verslag zal uitbrengen van deze battle, die as. zondag opnieuw in Darwin start en volgende week al in Adelaide eindigt (was het wel toeval, dat onderwerp gisteren in de les?...) Doen ze op RTL7, in het programma RTL Z, elke dag van 17.45u-18u, vanaf morgen al! Met "beste weervrouw ter wereld" Helga van Leur in een van de glansrollen!
"Solar Team Twente ging op zoek naar een weerdeskundige die affiniteit heeft met duurzaamheid. Tijdens de race is een goede weersverwachting van groot belang voor het nemen van de juiste strategische beslissingen voor de race. Helga van Leur: 'Ik was meteen geraakt door de passie van de mensen achter het Solar Team Twente om duurzaamheid serieus aan te pakken en naar een hoger plan te tillen. Ik heb destijds onmiddellijk toegezegd en ga mijn uiterste best doen om het team steeds van de juiste meteorologische informatie te voorzien'”...




Natuurlijk zullen we kijken! Maar we doen meer! We gaan ook, als tweede uitje in de herfstvakantie, naar het TU Delft Science Centre! Ik kan me namelijk voorstellen dat ook Racen met Gist wel wat voor dat ingenieurtje van me is. In het Biolab!


Meet you there?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten