woensdag 26 oktober 2011

Geboorte van inzicht

Ik slenter door "het land van grafimedia" vanmorgen... lees bio's van bekende ontwer-pers... volg ze tot in het buitenland, de universiteiten waar ze doce(e)r(d)en, Irma Boom in Yale, Gerard Unger in Leiden... verbaasd kijk ik op van het departement Typography & Graphic Communication aan de universiteit van Reading... ontdek het Pratt Institute in New York...


En ik voel me, langzaam, zeker worden.


De studenten van de Rietveld Academie, aflevering na aflevering...


Malthe StigaardDeense VAV-student, in Amsterdam...


Wat herkén ik dit weer... wat herken ik Golo... wat herken ik mezelf... oude artistieke roots in m'n eigen familie, vader moeder... de liefde voor boek en print van Golo's vader...


Wat herken ik ons aller (werkelijke) manier van "zijn" in de wereld...


Wat komt het oude "thuisonderwijsgevoel" weer helemaal terug... voel ik me ademen... ontspannen... zeker wèten... durven... veilig zijn...


Ik ontdek de meest wonderlijke musea, te veel om op te noemen...


In Turnhout of all places (stad waar de pokemonkaarten gedrukt worden, het speelkaar-tenmuseum huist, het stripfestival ook dit jaar weer feestelijk uitpakt in december...) misschien wel het mooiste van al: de Historische Drukkerij, met onvoorstelbare liefde gerund door offset-drukker Herwig Kempenaers, ontroerend bijgestaan door letterzetter Jef Bax, die het vak niet eens zo lang geleden nog met de hand beoefende...




Te bezoeken (gratis!) in het weekend van 26-27 november, net dan wanneer ik ook naar X11's infomarkt in Utrecht wilde...
Valt wel te combineren!


ps - Ja, ik heb de leerplichtambtenaar afgebeld!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten