woensdag 16 mei 2012

Afscheid?

Naar Unic geweest, gesprekje met zorgcoördinator.


Klap. Denk niet dat het haalbaar is. Wegens zo weinig meedenken, zo weinig (=geen) faciliteiten, zulke rigiditeit: "Wíj gaan nooit ons concept aanpassen!"...


Alsof ze een blinde leerling zouden laten voetballen...


Kijk vanmorgen opnieuw naar de foto's op hun website. Kan het nog steeds niet geloven? Zulke mooie dingen, weer niet voor hem/ons weggelegd...


Heb ik dit nu wel of niet al uitgemaakt?...


Maar proberen/meelopen... kan pas, door Golo zelf, in maart ergens van volgend school-jaar. Zo lang kun je toch niet wachten om uitsluitsel te hebben!...


Alsof ze er zo honderden tegelijk hebben, autistische leerlingen, die eens zouden komen proeven aan het systeem...


Pijn. Machteloosheid. Rouw. 


Dofheid: niemand denkt mee, niemand helpt.


Paria zijn.



2 opmerkingen:

  1. Wat een teleurstelling...
    Wat jammer....
    Vooral voor Unic. Hadden ze zo een talentvolle, enthousiaste en creatieve jongen een kans kunnen bieden.
    Ik snap dat ook niet. "hoezo wij gaan ons concept niet aanpassen ?"
    Ik voel met je mee.... kan het helaas niet voor je veranderen. Misschien zul je het dan toch zelf moeten gaan doen... ooit....een eigen school, voor kinderen die een kans verdienen ! Waar we in geloven. Laten zien dat het wel kan ! Melanie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach Lieve wat naar! En wat ontzettend vervelend dat ik dit nu pas lees! Wat een sukkels daar bij de Unic. Ik ben het helemaal met Melanie eens dat dit vooral jammer is voor hen. Ze weten niet wat ze gaan missen. Er zijn echt nog andere leuke EN goede scholen in de buurt!! We moeten ze alleen nog vinden. Het kotm echt wel goed. Ik zal ook eens op internet gaan kijken, oke?!

    BeantwoordenVerwijderen