donderdag 13 december 2012

Hun gymzaal

"De kernelementen waarom men vroeg: rust, ruimte, relatie, structuur en veiligheid. De omgeving moest zoveel mogelijk prikkelarm zijn.

De lichte houten KBS accessoires als bankbladen en ladders, in combinatie met de alu-minium combiframes en het hennep klimnet en klimtouwen, harmoniëren met kleuren van wand en plafond. De rode accenten in de matten en de blauwe berging voor ringentouwen sluiten goed aan op de kleur sportvloer en belijning.

De houten werkbalken en de schuine kap vroegen om een maatwerk oplossing voor de bevestiging van de variastellen. Hierbij is bewust gekozen voor blauwe metalen accenten op de gele werkbalk. Het breekt de zachte kleurstelling in de zaal en doet recht aan de historische uitstraling van het pand.

Om tegemoet te komen aan het kernelement 'veiligheid' is één kopwand voorzien van matten. Deze beschermen de leerlingen maar bieden daarnaast de mogelijkheid om een klein doel te maken. Voordeel daarvan is dat het ocntrast met de wand zo groot is dat duidelijk is waar het doel is. Bovendien dempen de matten de bal. Een extra veiligheids-aspect..."


Zo zorgvuldig heeft men nagedacht over de gymzaal van de ZMOK-school Sonnewijser. Zo zorgvuldig heeft de directie het gewild. Mij zegt dat veel!

De mooiste gymzaal van het land, echt. (Vergelijk maar met de andere die leverancier Nijha als referentie noemt.) Zacht en teder, zoals altijd bij wie in ASS-land zinvol bezig is.

(En wat een mooie geschiedenis kent dit sporttoestellenbedrijf zelf, geboren uit een sme-derij voor het beslaan van paarden!...)

Ik word weer helemaal warm voor de Sonnewijser - nadat we zo brutaal zijn afgewezen op X11 (ik verspil er verder geen energie aan)!

Zal ik je de foto's tonen?




 







1 opmerking:

  1. Wat een mooie ruimte !
    Hier is echt over nagedacht. Zijn er ook ouders bij betrokken ?

    Ik was al benieuwd wanneer ik iets zou lezen over je gesprek van 15 nov bij X11... maar begrijp dat het een ontzettende tegenvaller was...
    Wat enorm vervelend !
    Vooral voor hen, om zo'n geweldig talent niet te zien en hem geen kans te geven...
    Hij kon een verrijking zijn voor de school... maar ja, men wil het blijkbaar niet zien.

    Ik vind het natuurlijk vooral heel, heel erg voor Golo.
    Ik kan me ontzettend kwaad maken dat "onze kinderen" zomaar afgewezen kunnen worden.
    Gelukkig ben jij er, maar wat doet dit met het zelfbeeld en zelfvertrouwen van een kind als er niet zo'n "krachtige, veilige en sterke rots in de branding" aanwezig is in zijn/haar buurt zoals jij voor hem bent ?
    Wanneer ouders het zoeken naar geschikt onderwijs gaan opgeven na een afwijzing/ afwijzigingen ?
    Juist daarom vind ik het zo fijn om over de Sonnewijzer te lezen. Het moet gaan lukken !
    Zet hem op ! Ik steek nog een kaarsje voor jullie op...

    liefs, Melanie.

    BeantwoordenVerwijderen