donderdag 11 oktober 2012

Stilstaan bij Olof

Jammer dat ik Daar Zit Muziek In nergens vind, kinderboek over muziek van violist Theo Olof die net gestorven is. Vertaling van een boekje van Claudio Abbado, voor kinderen van 11 tot 14j. Met illustraties van ene Paolo Cardoni, moet mooi zijn...

Maar dus nergens. Niet te reserveren in de Utrechtse bieb. Evenmin in de Culemborgse. Lastig via bol.com. Zelfs geen prent van terug te vinden via google...

Gelukkig kan ik wel naar andere boeken van hem snuisteren in de bieb, als ik wil. Boeken voor volwassenen dan: Flarden, Mijn Leven met Tsjaikovski...

Als ik er de tijd toe vind. Grote naam voor de Nederlandse vioolmuziek, popularisering via zijn columns in de Telegraaf, grondlegger van Hilversum 4...



Zou wel meer willen weten. Wat ik over hem hoor n.a.v. zijn overlijden, trekt me zeer.

Vanmorgen trof me, op weg weer terug naar huis, dat ie "vaak piekerde" ook, over zijn tijd tijdens de oorlog, vlucht met zijn moeder uit Duitsland... men wist er weinig over...



Elvira Wolffberg-Schmuckler, ook violiste, vind ik nochtans op joodsmonument.nl snel terug.

Sobibor. Vandaar?...

Een gaatje wil ik vinden voor het ereconcert dat Radio4 hem opdroeg, drie jaar geleden. Wil ik met Golo kijken... (Zo leert ie ook Lucas en Arthur Jussen kennen, wat een fijne extra trouvaille vanmorgen!...)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten