woensdag 24 oktober 2012

Mariamaand

Blijkt ook oktober Mariamaand, hoorde ik vanmorgen op Radio 4. (Ave Maria van Verdi brachten ze ten gehore, heel mooi, en vertelden dit erbij...)

Venus natuurlijk, net als in mei. Had ik eerder moeten zien!

Diep onder de indruk was ik van Verdi's aanvoelen van dit merkwaardige fenomeen: ma-riaverering. (Ooit kwam ik voor mijn afstudeerscriptie in het huis van een Leuvens taal-filosoof, tevens jezuiet. Op de gang een mariabeeld, vaasje met bloemen erbij, je voelde de devotie, bij iemand die zo briljant was...) Terwijl van Verdi wordt verteld dat ie - gek voor een Italiaan - fel anti-klerikaal zou zijn geweest...

Gelukkig zijn er die, net al ik, het tegendeel voƩlen. Zij wijzen mij (terecht) nog op La Vergine degli angeli.

Wat is dat, dat je zo beweegt?



May Our Lady of the Angels
Cover you in Her mantle
And the Holy Angel of God
Keep vigil to protect you



Geen opmerkingen:

Een reactie posten