vrijdag 6 januari 2012

Oerwoud Schat


Helaas heb ik geen eigen foto (want deze keer laat Bluetooth het weer afweten...), maar geloof me, Golo ontwierp in de afgelopen drie dagen een alleraardigst éigen Lego-game, een beetje met de kleuren van hierboven, maar verder loopt iedere vergelijking mank...

Vorig jaar (2010) met Sinterklaas was het eerste spelletje (Magikus) binnengekomen, en de goedheiligman wist toen al meteen dat dit wel tot eigen ontwerp zou inspireren... Daar-bij geduld als een schone zaak kennende, en vertrouwen als een nog veel schoner, al va-ker werd in de voorbije maanden het een en ander uitgetest (eergisteren nog gestoeid met verwijzingen naar El Dorado bekend van een dvd bij papa), en zie... uitgerekend op Epi-fanie rolt dan uit 's jongemans jonge vingertjes het zelf gecreëerde Jungle Treasure ein-de-lijk op onze matten.

Ik probeer u zo spoedig mogelijk een beeld te bezorgen, misschien zelfs een videobeeld, als Bluetooth zich nu maar snel herpakt...

Er zijn, om kort te gaan, schatten die moeten worden verzameld (heb je er drie, dan kun je de hoofdprijs pakken), blokkades die kunnen worden opgeworpen, geluksstenen die je enkele vakjes verder kunnen brengen, lavastenen die je om het hoofd vliegen wanneer je zwart gooit (dan ben je dood, en moet je overnieuw beginnen, tenzij... je je potion inzet, een revitaliserend pepdrankje, eenmaal in het spel toe te passen), er is m.a.w. een dob-belsteen die je telkens gooit, elk vlakje met zijn eigen betekenis en functie, er zijn poor-ten die al dan niet opengaan, sprongen die je kunt maken... etc... etc...

En het is allemaal wondermooi tot in detail afgewerkt!!

Ik denk dat we maar eens op zoek moeten naar een manier om Lego kond te doen van dit prille talent... In het filmpje dat Golo inspireerde (en stimuleerde en èindelijk oplossingen aanreikte voor dingen waarmee ie al lang geworsteld had!!...) - filmpje geheel in het En-gels overigens, helemaal alleen zonder dat iemand ergens van af wist deze week beluis-terd!... - 

in dat leerfilmpje dus, hoorde ik vandaag (toen Golo me netjes vertelde waar ie dan wel de mosterd vandaan had...)

in dat filmpje dus hoorde ik zelf op mijn beurt dan weer dat je blijkbaar ook al je ontwerpen naar Lego opsturen kunt...

"I have seen a lot of pictures online, and you guys got so creative, we really love and appreciate what you're doing, so just keep all these models coming!...

Kunnen jullie wat precieser zijn a.u.b.? Moet dat dan naar Galleries? Of verbind je je met Lego Network? Of laat je van je eigen ontwerp een nieuwe Lego-doos maken? Begrijp ik dat goed?? En kan dat nog wel na 16 januari?...

Allemaal vragen die ik nu heb.

Iemand ervaring?

3 opmerkingen:

  1. Hoi hoi, wat leuk! En wat toevallig. Famke heeft afgelopen week zelf een bordspel gemaakt :-D hahaha. Lijkt een beetje op Wildlife, maar is toch heel anders. Met hindernissen en snelle doorgangen, fiches die verzameld moeten worden en ook weer verloren kunnen worden en een draaischijf als dobbelsteen. Misschien snel beide spellen eens spelen? :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dat is een geweldig idee! Woensdagmiddag?...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat goed! Proficiat Golo, misschien komt Lego naar je toe...Opa

    BeantwoordenVerwijderen