vrijdag 22 februari 2013

Geluksballade

onze oude aarde is een ster
waar ook jij een beetje schittert
ik zing voor jou deze ballade
de ballade van de gelukkige mensen...

je hebt geen titel, noch 'n diploma
maar zegt wel "jij" als je spreekt tot God
ik zing voor jou...

journalist, op je eerste bladzij
mag je schrijven wat je maar wil
ik bied je 'n formidabele titel
de ballade...

jij, die in je kleine stadstuin
een hele boom hebt neergeplant
voor jou zing ik nu de ballade...

hij valt in slaap en jij kijkt naar hem
het is 'n kind die wat op je lijkt
ik zing voor hem...

jij, de filmster, vanuit de hoogte
daal naar ons af, kun je ons beter zien
ik zing voor jou...

grote versierder, kleine grapjas 
zwerver, gokker, lieve oude man
ik zing voor jou...

als een koor in een kathedraal
als een vogel die doet wat hij kan
kun jij ook zingen de ballade...


Helemaal verguld was ie, van dit liedje, toen ik hem ophaalde, gisteren bij papa: La Ballade des Gens Heureux!

En al even verguld raakte ik toen ik de ontstaansgeschiedenis ervan opsnorde, zomaar op het internet...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten