woensdag 28 september 2011

Lijdend Leiden

Wat vond ik ze knap, onlangs, de portretten van Greetje Van Buggenhout. Een foto van Reinhilde Decleir (zus van Jan) had me erheen geleid. Iets voélen bij het zien, nooit eer-der gehad. Een band krijgen met fotografie.
Wat vind ik vandaag de portraits van Erwin Olaf nog zoveel sterker! Àl zijn foto's (ook de weerzinwekkende). Wat neemt me hier op sleeptouw?


De pestdokter. Vanavond in de NRC. Daarmee begon het.
Ik toon de foto aan Golo. Hij wil weer een strip gaan maken. Maar waarover?... 
- Is dit een beeld waar je wat mee kan?




- Misschien wel!
Het toeval wilde dat ie net, uit eigen zak, Het Lijdende Leiden had gekocht. Suske & Wis-kes nieuwste. (Het Leids Ontzet, maar dan zonder de pestmeesters...)
Hij leest altijd Suske & Wiske, iedere dag, in de Coop, tijdens winkelen. Ik mag ze nooit kopen, en hij koopt ze ook niet zelf. Lukt wel, zegt ie, elke dag een stukje.
Maar deze wilde hij hébben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten